המלצות לקניות באינטרנט

Stylish Women Shopping Together

קניות ברשת הן כבר חלק בלתי נפרד משגרת היום של רבים מאיתנו. חופשות, מכשירי חשמל, מתנות, כלי כתיבה, מוצרי צריכה. הנושא קיים בזירה שנים לא רבות וכיום כולנו יושבים עם רגליים מורמות על הספה ומפזרים באוויר ספרות אשראי ללא חשש בשעות הנוחות לנו בלי לעמוד בתורים, לסחוב שקיות ולחפש חניות.

עם זאת, בזירת המסחר המקוון, כצפוי, גדלה התחרות, התרבו שיטות הרכישה והזרמים השונים. הדינמיקה מגוונת ורצוי לדקדק ולהשקיע מעט מחשבה ביתרונות ובחסרונות של כל שיטה וגם של המתחרים בכל נישה. עת חגיגת הקניות ברשת בישראל "שופינג IL" מתקיימת לכמה ימים מ-9 בנובמבר 2016 חשבתי שזה עיתוי יאה להעלות סקירה קצרה של הבולטים בתחומים.

אתרי מסחר קמעונאי

אתרים מחו"ל – סיניים, אירופאיים המתמחים באופנה, לייף סטייל, אקססוריז. ALIEXPRESS מוביל יחד עם ASUS , NEXT יש גם אתרים מתמחים, כגון Etsy המתמקד במסחר, עבודות יד ופריטי אספנות. יתרונות מובהקים: עלויות חסרות תחרות, מגוון אדיר, עיצובים מאד דומים לדגמי מעצבים ומלאי מתחדש. חסרונות: זמני משלוח בלתי נסבלים הנשענים על דואר מדינת המוצא ודואר ישראל שיחד זה בלתי נסבל+. בנוסף פעמים רבות האיכות לא גבוהה וכך גם השירות והאחריות. איכות וכו' לא קיים בסין, אין אישור מכון התקנים, המוצרים לא נבדקים על ידי האתר עצמו והרבה פעמים אין התאמה של המוצר לשוק הישראלי לדוגמא במוצרי חשמל ואז מקרים כמו מברשות שיער שיכולות להזיק לשיער, מטען ששורף את הטלפון וצעצועים שהם מתפרקים ולא בטיחותיים הם תופעה שכיחה ביותר בהזמנות מאתרים סינים. מאתרים אירופאיים מוצרים טובים יותר אבל מחירים גבוהים יותר.

11

 

אתרי מכירות פומביות

מבקשים מהצרכנים להתחרות ביניהם בעבור ההצעה הגבוהה ביותר. בין האתרים הפופולרים כיום EBAY אשר מתמחה בממכר פריטים משומשים בין אדם לאדם (מתווך בין אנשים פרטיים) וגם בין עסקים לאנשים פרטיים (חנויות וירטואליות). בישראל יש לנו את אולסייל שמתמקצע בסחורות שישראלים אוהבים (מכשירי חשמל) וחוסך לנו את המכס. האתר מעוצב רע והפונטים שלו מציקים אבל המחירים נראים סבירים.

MARKET PLACE

חנות וירטואלית, מציגה בו את המוצרים שהוא מציע, והגולש עשוי להגיע לאתר זה במהלך חיפוש ממוקד אחר מוצר שהוא מעוניין בו, או בעקבות פרסום שראה באתר אחר. לחילופין, עשוי בית העסק להצטרף ל"קניון וירטואלי", שבו צד שלישי אחראי לתפעול האתר, ובית העסק מטפל רק בהצגת המוצרים. אתר AMAZON הוא דוגמה בולטת לזה ואכן הפופולריות שלו גבוהה. בעבר היה אופציה מאד בולטת בישראל כי לא היו ברירות רבות היום כבר יש יותר אתרים ישראליים המשמשים אותנו בתחום הקמעונאות אבל במודל הספציפי הזה כמו של אמאזון אין המון תחרות בישראל פועלים במודל הזה בודדים כאלה דוגמת אתר מרמלדה מרקט המקסים אבל כאן מרמלדה אינה אחראית למחירים ו/או לטיב המוצרים המוצעים באתר, ואין היא אחראית להתקשרות שבין הקונים באתר זה ובין בתי העסק ותוצאותיה. יש אתר חדש בשם זאבילו מרקט פלייס רק למוצרים חדשים. יש בו מדיניות החזרה וגם אחריות מול היבואן הרשמי. יש אופציה לאיסוף עצמי מהמחסנים בפתח תקווה ללא עלות שזה יתרון חביב ואפילו יתרון של קוד חסות –  ניתן להרוויח כסף על כל הבאת חבר או הרשמתו לאתר

zabilo-logo-1478189781

אתרי השוואת מחירים

ZAP אתר השוואת המחירים הגדול והפופולארי. זאפ מציע לגולשיו מנוע חיפוש פשוט ונוח, המציג אלפי מוצרים למכירה מחנויות מקוונות שונות. ניתן לחפש מוצר באתר לפי מילות חיפוש או לפי קטגוריות, ואת התוצאות ניתן למיין לפי מחיר, פופולאריות, סוג ועוד. כך ניתן להגיע בלי קושי למוצר הרצוי, ולהחליט מאיזו חנות הכי משתלם לרכוש אותו. אבל, כדאי שתדעו: בזאפ הפרסום הוא בתשלום, כך שאם מישהו מחפש מוצר בהשוואה של זאפ, הוא צריך לדעת שעסקים שילמו על להיות שם (כמו מקומות בגוגל…) ולכן לא בטוח שדווקא מה שהוא מצא זה הנמוך ביותר או הטוב ביותר. יש עסקים קבועים שמפרסמים בזאפ, לכן ייתכן והתוצאות הינן מוטות במידת מה? MYSUPERMARKET השוואת מחירים חכמה לרכישת מוצרי מזון ומוצרי צריכה ברשתות הסופרמרקטים. שינה את תפיסת הקניות בכאופן כללי – כיוון שבכל יום מחיר הסל שלנו משתנה, ניתן לבחור את המוצרים הרצויים והאתר סורק את הרשת ומוצא עבורנו את האופציה הזולה ביותר ואת המבצעים המשתלמים ביותר לבצע את הרכישה. אתר BOOKING עושה את זה בתחום המלונות בצורה יפה וברמה הגלובאלית.

אתרי מכירות קבוצתיות

ברור לכולם שיש כוח בקבוצה. בודד יכול להשיג מעט אם הוא חובר לרבים הוא הופך לכוח שאי אפשר להתעלם ממנו. מוכרים כמות גדולה של מוצרים במחיר נמוך יחסית לקבוצת אנשים (לאו דווקא מאורגנת). אתרי קניה קבוצתית/חברתית מציעים כמות גדולה של מוצר מסוים בפרק זמן מוגבל. קווים משותפים לכל הפעילויות הללו הם: הצורך להציג את המוצר (או השירות) המיועד למכירה בצורה אטרקטיבית, ובצירוף כל המידע שעשוי לעניין את הלקוח. אתרים מומלצים: גרופון מאחד את תנועת גולשיו הגבוהה לכח קניה עצום ומאפשר לקנות, לבלות ולאכול במגוון עצום וגם לפי פילוח גיאוגרפי אם תרצו. מוצרים וגם שירותים. דילים ייחודיים, שירות לקוחות טוב. עושה רושם שבדק הבית שלהם קפדני מאד. זמני המשלוח אינו קצר במיוחד אבל המוצרים אינם נחותים. קטגוריית ריהוט מפותחת ומציעה מותגים מוכרים בשוק. BUY2, באליגם, וואלהשופס גם כן בולטים בענף. וואלה שופס יותר מתמחה בתיירות וחשמל ומציע מגוון רחב. משלוח מהיר יחסית אבל שירות לקוחות לא תמיד יעיל ואדיב מניסיון. אתר מתמחה מומלץ למגזר החרדי: גרופי – Group-E ויש לתינוקות ופעוטות את אתר גוזרים. עובדים בווליומים נמוכים יותר אבל מתמחים בתחומם ויורדים לרזולוציות מפורטות יותר לקהלים שלהם.

images2n6vgkxx

קנו ותהנו!
* על אף הקניות המאובטחות הנהוגות היום ברוב האתרים – תמיד היו ערניים ובדקו בשבע עיניים את דרכי הסליקה ומנגנוני האבטחה.

2 thoughts on “המלצות לקניות באינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *