"הצלחתי/אאוריקה"

6C3A69D0-B20E-46E9-AD79-3182AB97319F

מזי ג'ורנו, (34), מחנכת, רכזת שפה במשרד החינוך ומומחית להוראה מתקנת, היא יזמית בנשמתה. קשה שלא להתפעל מהאמפתיה הרבה אותה היא רוכשת לתלמידיה, שהרי "רק בזכותם" היא אומרת זכתה לפתח את "הצלחתי", כרטיסי הניווט ללמידה אחרת.

הכרטיסים משמשים כלי עזר נגיש לשיעורי השפה העברית והמותאמים לתכנית הלימודים של בתי הספר. "מכל מלמדיי השכלתי", אומרת ג'ורנו בצניעותה, "אך מתלמידי יותר מכל".

"כל אימת שלימדתי הוראה מתקנת בשעות אחר הצהרים, הבנתי שכרטיסי הניווט הם הכרחיים ללמידה ויסללו לתלמידים את הדרך לעבודה נכונה. בכל שיעור הכנתי עם תלמידיי כרטיסי ניווט , חיפשתי בעצמי לעצמי פתרון לכרטיסי הניווט".

לאחר שזיהתה את הצורך האמיתי בניווט תלמידיה לדרך המלך, עברה ג'ורנו לשלב הביצוע. "חיפשתי ערכה שתהיה מוכנה לפי שכבות הגיל ומשלא מצאתי כזו – יצרתי בעצמי".

"הצלחתי" בתוצאה הסופית היא ערכה שנועדה לסייע לתלמידים בלימוד, ברכישת אסטרטגיה ללמידה עצמאית, בהבנת חוקי התחביר והפנמתו. כרטיסי הניווט ידידותיים ונגישים גם למורים ולהורים. אלה האחרונים יכולים להשתמש בערכה לצורך השתתפותם בהכנת שיעורי הבית עם ילדיהם ולהישאר מעודכנים בחומרי הלימוד הרלוונטיים. מורים נעזרים ב"הצלחתי" כחלק ממערך השיעור המובנה. וכדי לעודד למידה עצמאית.

 

IMG-0008

מבחינה אופרטיבית, הילד פותח את הכרטיסייה המתאימה לנושא הנלמד ומוצא בה הנחיות מרוכזות ויעילות להתמודדות משכילה וקלה למטלה שקיבל. "כל הצלחה לתלמיד היא תגמול חיובי" מוסיפה ג'ורנו בגאווה "את המילה "הצלחתי" בחרתי, כי לרוב התלמידים שלי מגיעים מאוד מתוסכלים משיטת הלימוד הרגילה ולא מאמינים בעצמם. וכשאנחנו פותרים בעיה יחדיו המילה הראשונה היוצאת מפיהם היא "הצלחתי". כמעט כמו "אוריקה".

"הייתה כאן חשיבה אסתטית לא פחותה מאשר לימודית ויצרתי כרטיסיות בעלות אופי ידידותי, עם גרפיקה איכותית וצבעונית ודפוס ברמה גבוהה. רציתי שהכרטיסיות יזמינו למידה חיובית ומעצימה"

יש גם גימיק –  כל ערכה מגיעה עם מחזיק המותאם לשמירת הכרטיסיות, בדומה למחזיק מפתחות.

יצאו לאור ערכות שפה לכיתות ב', ג', ד', ה'. בקרוב יראו אור ערכות לכיתה ו' ולחטיבת הביניים.

מזי ג'ורנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *