רכב מיד שניה – המלצות

lwosprdsppv

אז החלטנו לרכוש רכב. החלטה פשוטה זו לא. מעל הכל קובץ עניין התקציב וצריך למצוא את הרע במיעוטו – רכב בטוח, אמין, מרווח, מפנק אם אפשר ועדיין יחסית צעיר בנוכחותו על הכביש. כשזה או יד שניה מפרטי או מליסינג – אנחנו נוטים לבחור באופציה השניה.

ניגשנו לחברות הליסינג וההשכרה המובילות וקיבלנו נאומים די דומים מכל סוכני המכירה על הדגמים הסחירים והמכירים אל מול הבעייתיים, המלצות והצעות מחירים דומות על מיני סוגי רכבים.

שמנו עין על כמה דגמים ויצאנו לסקר שוק קטן. חייבת לשתף אתכם בתקרית קטנה ובמסקנות שלי עבורכם ככלל:

קיבלנו הצעת מחיר מסכון מכירות באחד הסניפים. לחצנו על כמה שיותר הטבות (אחריות מורחבת או מערכת מולטימדיה בנוסף לתיקונים ולשיפורים שהוצעו). הסוכן והמנהל שלהם אמרו שזה המקסימום שיכולים לתת.

במקרה חבר שיתף אותנו במספר הטלפון של סוכן מכירות מאותה חברה רק בסניף אחר. אותו סוכן נלהב היה במוטיבציה להגיע ליעדי מכירה והבטיח מערכת מולטימידיה, מצלמת רוורס, 2 טיפולים תקופתיים חינם, ביטוח מורחב למשך שנתיים, "מרים שמשות" ועוד כל מיני פינוקים.

בהתלהבותנו נדברנו יום למחרת לבצע נסיעת מבחן על "הכלה" ולרכוש. רק שמשהו השתבש בדרך.

אחה"צ קיבלנו שיחת טלפון מוטרדת מאיש המכירות הראשון ששאל מה החלטנו והעמיד פני מופתע שסיפרנו על ההצעה שקיבלנו מקולגה שלו מסניף אחר. הוא התבטא בצורה לא ממש שירותית ומיד לאחר מכן קיבלנו שיחה מהסוכן הנלהב שהבטיח שפצאום התנער מהבטחותיו והצעותיו ורמז שהסוכן הראשון לא מוכן "לשחרר" את הרכב למכירה על ידו ואנחנו כבולים אליו לנצח כי הוא זה שפתח את הרשומה.

איזה יופי! נקלענו לויכוח עמלות ויעדים בין שני סניפים באותה חברה. כמה לא מקצועי, כמה חוסר נוחו וכמה תסכול אל מול הרכב שלקח לנו 3 חודשים להגיע להסכמה עליו.

אל דאגה בסוף הכל הסתדר כי מנהל המכירות הארצי אישר לנו לקבל את כל מה שהובטח (לא פנינו אליו, עלה על זה בעצמו) אבל יש כאן כמה מסקנות חשובות שאני ממליצה לקחת איתכם הלאה בעת רכישת רכב מחברות השכרה או ליסינג:

  1. לא לקנות ולסגור ישר אפילו אם אתם מתלהבים מדגם או ממחיר מסוים. לפעמים המחיר יורד לרכב ש"יושב" במגרש זמן מה ואם אתם לא לחוצים במיוחד חודש אחרי כבר יתמחרו אותו אחרת.
  2. מעבר לסקר שוק נרחב בין חברות שונות יש גם לבצע סקר שוק בין סניפים שונים באותה חברה. ייתכן ובסניף אחר יש להם יותר מוטיבציה או מאזן רווחים אחר שמאפשר יותר מרחב תמרון.
  3. אמנם רכבים מיד שניה או ליסינג הם לרוב עם קילומטראז' רב יותר אך לא בהכרח עברו "התעללות" כמו שרכב פרטי עבר ולא טופל במוסכים מורשים או בזמן. בחברות הרכבים נבדקים ע"י מכונים מורשים והדו"חות חתומים ע"י בוחנים כולל כל הליקויים אם יש. הם מטופלים, מנוקים, מתוקנים באופן תדיר.
  4. חברות הליסינג מתחייבות לתקן את כל הליקויים טרם מסירת הרכב כך שאם אתם בוחנים אותו באופן מדוקדק (ותמיד טוב בדיקת מכון עצמאית שאתם מבצעים) תוכלו לצאת עם רכב משביע רצון מבחינה מכנית וקוסמטית. ואל תחפפו בשלב הזה – אפשר להוציא מהם הכל עד רמת צמיגים ווישרים חדשים.
  5. תבקשו אחריות מורחבת ללא תוספת תשלום שכולל לא רק גיר ומנוע אלא את כל המכלולים המשמעותיים של הרכב. זה יחסוך לכם כאבי ראש בהמשך.
  6. אל תתביישו להתמקח. מעבר לירידת ערך בגלל ליסינג והשכרה יש בהחלט מקום למו"מ משמעותי. הם מעוניינים למכור וירחיקו לכת לשם כך. ברוב המקרים, יותר מאנשים פרטיים.

בסוף, קנינו מכונית בהחלט משביעת רצון. יש לה הרבה קילומטרים מאחוריה אבל היא מעולה, מרווחת נוחה ומפנקת. הוסיפו לנו את כל מה שביקשנו והובטח לנו והמחיר לגמרי נוח (יש מימון ב-0%) כך שתמורת מקדמה והחזר חודשי סביר – עשינו עסקה מעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *